روش های تعمیر و نگهداری از ساندویچ پانل
نوشته شده توسط : meysam

با توجه به پيشرفت تکنولوژي ديگر شاهد استفاده از مصالح سنتي قديمي نيستيم و بسياري از افراد براي پوشش دهي سازه هاي خود از مصالح جديدي به نام ساندويچ پانل استفاده مي کنند که استفاده از اين مصالح پيش ساخته هزينه هاي ناشي از ساخت و ساز را تا حدود بسيار زيادي کاهش داده است.

ساندويچ پانل چيست؟ ساندويچ پانل مصالح پيش ساخته ساختماني هستند که در مقايسه با مصالح سنتي قيمت پايين تري داشته و استفاده از انها براي پوشش دهي سقف و ديوار ساختمان رواج پيدا کرده است.در صورتي که از افرادي با تجربه براي نصب و نگهداري ساندويچ پانل بهره گرفته شود طول عمر و دوام آنها نيز بيشتر خواهد شد.اما براي نگهداري ساندويچ پانل نکاتي بايد رعايت شود که در ادامه به آنها اشاره خواهيم داشت.

براي بسته بندي ساندويچ پانل چه نکاتي بايد رعايت شود؟

ساندويچ پانل سقفي يا ساندويچ پانل ديواري نوعي مصالح پيش ساخته هستند که در صورت نگهداري درست از آنها براي سال هاي زيادي مي توانيد از آنها استفاده نماييد.

بسته هاي ساندويچ پانل نبايد روي يکديگر قرار گيرند در غير اينصورت فشرده شدن آنها به يکديگر باعث آسيب ديدن انها مي شود.

در زير بسته هاي ساندويچ پانل به منظور جلوگيري از نفوذ رطوبت و پوسيدگي بايستي از صفحاتي سخت استفاده شود.

بسته ها بايستي با اندکي شيب قرار گيرند. اين کار موجب ميشود تا آب باران به داخل آن نفوذ پيدا نکند و به اين ترتيب احتمال پوسيدگي و خوردگي در آن بسيار کم خواهد شد.

هنگامي که مي خواهيد اين سازه هاي پيش ساخته را بارگيري نماييد لبه ي سازه ها نبايد با چنگگ دستگاه برخورد نمايد چراکه در اين صورت آسيب فراوني خواهد ديد.

دو پانل نبايد بر روي يکديگر کشيده شوند در اين صورت به آنها آسيب وارد خواهد شد.

براي جلوگيري از آسيب ديدن پانل ها بهتر است در نزديکي محل نصب آنها را تخليه نماييد چراکه ممکن است در اثر جابه جايي در مدت زمان طولاني به اين مصالح پيش ساخته آسيب وارد شود.

براي حمل و جابه جايي پانل ها آنها را به صورت عمودي قرار دهيد نه روي هم.

روش هاي نگهداري از پانل ها بعد از اجرا و نصب

بهتر است پانل ها دور از نورخورشيد نگهداري شود.

در صورتي که قرار است ساندويچ پانل ها در معرض مواد شيمايي قرار گيرند بهتر است از ساندويچ پانل هايي که مقاومت بالايي در برابر مواد شيمايي دارند، استفاده شود.

به منظور بالا بردن کارايي و عمر ساندويچ پانل ها بهتر است چند وقت يکبار نسبت به تعويض يا تعمير ساندويچ پانل ها اقدام نماييد.

درزبندي و آب بندي ساندويچ پانل يکي از موضوعاتي است که حتما بايستي رعايت شود در غير اينصورت رطوبت ممکن است به سازه هاي ساندويچ پانل آسيب بزند.

از افراد خبره و متخصص در زمينه تعمير و نگهداري پانل ها استفاده شود.

در صورت بروز آسيب چگونه ساندويچ پانل ها تعمير مي شوند؟

در صورتي که قسمتي از ساندويچ پانل ها دچار آسيب هايي مانند زنگ زدگي، خوردگي شود مي توانيد قسمتي از پانل را تعويض نماييد يا حتما از روش هايي مانند پاک سازي، رنگ کردن و شستشو براي تعمير آنها استفاده شود که براي اين کار بايستي هزينه اي اندکي صرف شود اما در صورتي که پانل به صورت کلي آسيب ببيند بايستي به طور کلي با پانل نو جايگزين شود.





:: برچسب‌ها: ساندویچ پانل، ساندویچ پانل ماموت، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: